The journalists of Euronews said about censorship and expressed confidence in the leadership

The journalists of Euronews said of no confidence in the leadership, about censorship and about the fact that this media cannot be considered independent and balanced.

According to the survey, which was conducted on December 6 — 7, 291 the journalist and technician Euronews 205 or 70,4% said they do not trust the company’s management and only 34 or 11.7% confirmed their confidence in the leadership, 52 employees, or 17.9% did not Express their opinion on the matter, writes EurActiv.com.

It is also reported that the Union Force Ouvrière has adopted a statement, which noted that Euronews at the moment is not the organization with the European approach and the European vision of their future that ought to be taken for granted for such a channel.

One of the journalists of Euronews on condition of anonymity said that they are not allowed to criticize Turkey after the failure of the coup of 15 July, and a tough policy of Russia towards its neighbors and EU members.

The newspaper reminds that in February 2015, 53% of the Euronews shares acquired by Egyptian billionaire Naguib Sawiris, who did it after the visit of Vladimir Putin in his country. The deal sparked a number of questions regarding the future of editorial policy and independence of Euronews.

It is also noted that in recent years there have been reports about the negotiations the American NBC News, which plans to buy shares in 15% and 30% in Euronews. At the same time, Sawiris plans to remain owner of the controlling stock.

Ukrainian service of Euronews in March 2015, has acquired the Ukrainian oligarch Dmitry Firtash.

The trade Union Force Ouvrière in his statement raises a number of issues, in particular how management can justify the closure of the Ukrainian service amid tensions between Kiev and Moscow.

The publication also recalls that when Firtash decided to stop financing Ukrainian service of Euronews, it caused another scandal due to the failure of the Russian service to provide jobs to journalists of Ukrainian of the service in violation of French labor laws.

«How can we accept an endless list of unethical actions taken by management in recent years and still trust management? The list is long: Dmitry Firtash, who is suspected of corruption, Denis Sassou-Nguesso (the former President of Congo — ed.) which is 30 years in power and is associated with numerous allegations of corruption in his entourage,» — said journalists.

In January 2014, Euronews announced a partnership for the organization of the public broadcasting Télé Congo «under the auspices» of the President of the Republic of Congo Denis Sassou-Nguesso to create Africanews.

Journalists also Express a fear of being under the control of the American media and management plans on the withdrawal of the leading role of the English service of Euronews, which, according to journalists, threatened multilingual model of the channel.

Recall that on 5 December in Lyon, at the headquarters of Euronews TV channel held a warning one-day strike of Ukrainian, Iranian, Arabic and representatives of several other language editions. The initiator of the strike was the Ukrainian version of Euronews to protest against management plans to terminate from next April broadcasting in the Ukrainian language due to lack of funding.




The journalists of Euronews said about censorship and expressed confidence in the leadership 09.12.2016

0
Декабрь 9th, 2016 by
36 queries