Russia Today will cease to broadcast in Washington

Russian propaganda channel Russia Today on April 1 will cease broadcasting in Washington. On 29 March, reported Bloomberg.

American repeaters WNVT and WNVC in March 2017 sold at auction on your frequency for $182 million So they will no longer cooperate with MHZ Network, which distributes content RT, Deutsche Welle, France 24 and other foreign broadcasters. The signal of these broadcasters will no longer be available on cable television.

The chief editor of RT Margarita Simonyan tied what is happening with the status of a foreign agent.

«We got thrown out of the broadcasting network in Washington. Dedicated to all who ardently and sincerely to convince us that the label of inherent did not affect RT in the States,» is her comment on the channel’s website.

Russia Today consists of four all-news TV channels from more than 100 countries in English, Arabic, French and Spanish, TV channel RT America and RT UK airing from its own studios in Washington and London respectively, the documentary channel RTД and global news videoamanda Ruptly, offering exclusive content to other TV channels.

In November 2017, the Ministry of justice of the USA have forced RT America registered as a foreign agent in the United States. The channel has changed the scheme of filing financial reports, and made them the program began to label as the propaganda of a foreign government.

The Ministry of justice of the Russian Federation in response to the actions of the American authorities included nine mass media in the registry of foreign agents. The list includes «Voice of America, Radio Free Europe / Radio Liberty (RFE/RL)» TV channel «Now», Tatar-Bashkir service of «Radio Liberty» (AzatliqRadiosi), «Siberia.Realities», «Idel.Realities», «Pictograph», «The Caucasus.Reality» and «Crimea.Realities».




Russia Today will cease to broadcast in Washington 30.03.2018

0
Март 30th, 2018 by
36 queries